Socialiniai kazino žaidimai

Iš kur atsiranda socialinių kazino žaidimų pelnai, jei jie pagal apibrėžimą nėra lošimai? Socialiniai žaidimai labiau panašūs į įprastinius stalo žaidimus. Didžioji dalis tokių žaidimų suteikia galimybę klientams naudotis nemokamais virtualiais žetonais. Atitinkamas pradinis jų kiekis suteikiamas žaidėjui prisijungus, po to – pražaidus tam tikrą laiką, pasiekus tam tikrą lygį ar pakvietus į žaidimą draugų. Operatoriai taip pat parduoda papildomus virtualiuosius žetonus už tikrus pinigus. Tiesa, jų pirkti niekas neverčia ir teoriškai žaidimu galima mėgautis nemokamai. Taigi vėl gi, teoriškai, socialiniai kazino pelną gauna iš nemokamus žetonus pralošusių žaidėjų ir tų, kurie neturi kantrybės laukti naujų nemokamų premijų.

FarmVille 2 socialinis žaidimas

Energijos tvermės dėsnis socialinių kazino žaidimų pelnuose

Įprasčiausias būdas socialiniams kazino išvengti nesusipratimų su lošimus reguliuojančiomis institucijomis – nesiūlyti vertingų prizų. Bet kaip tokiu atveju pritraukti vidutinį žaidėją, kuris stengiasi kuo mažiau investuoti bei apskritai dar nėra su žaidimais susidūręs iš anksčiau? Gameplay žaidimų taisyklės – jas gerai išmokus, belieka tik suvokti, ar pasiryšite investuoti į žaidimus.

Paprastas, bet gana slidus atvejis, kuomet išloštus žetonus – virtualiąją valiutą – siūloma keisti į grynuosius pinigus. Jei taisyklės leidžia žaidimo valiutą perleisti kitiems klientams, susiformuoja antrinė rinka, kurioje virtualūs pinigai tampa realiais. Šitaip žaidimas vartotojui sukuria pridėtinę vertę ir papildomą motyvaciją. Kita vertus, socialinių kazino žaidimų kūrėjai padarė atradimą: kai kurie jų klientai yra pasiryžę leisti tikrus pinigus įvairiems avatarams ar virtualioms dovanoms, kurios negali būti perparduotos, tačiau leidžia išsiskirti iš kitų.

Klondike žaidimas

Premijos žaidėjams

Tačiau šiais aprašytais atvejais socialiniai kazino žaidimai išsyk susilaukia kritikos, teigiančios, kad jie įgyja visus lošimams būdingus bruožus. Žaidėjai apdovanojami premijomis, kurios jiems atrodo vertingos. Bet tokios kritikos neįmanoma paremti įstatymu. „Vertinga premija“ – tai tiesiog ypatingas žaidimo elementas, o ne keičiama ar parduodama (likvidi) prekė.

Vadinasi, socialinio kazino žaidimo modelis reiškia, jog žaidėjas gali žaisti už dyką bet kur ir bet kada (tai jau visai primena paprastus stalo žaidimus), kuriuos galima žaisti savo malonumui. Mokėti jis turi tik tada, kai, pavyzdžiui, nori susikurti ekskliuzyvinį savo įvaizdį. Bet negalima pamiršti, kad socialiniai žaidimai uždirba iš žaidėjų laiko. Kai tik žaidėjas praranda pradžioje turėtus žetonus, jis privalo naujos premijos laukti valandą, o kartais ir dieną arba pervesti fiksuotą sumą ir gauti naujų žetonų porciją. Pavyzdžiui, pokerio (apie kurį galima pasiskaityti D6 puslapyje) žaidėjas, praradęs visus savo žetonus, turi dvi galimybes: praleisti keliasdešimt dalinimų belaukdamas nemokamo papildymo arba nusipirkti žetonų už realius pinigus. Tyrimai parodė, kad pagunda taupyti laiką (arba žaisti greičiau) yra tokia didelė, kad neretai žaidėjai yra pasiryžę sumokėti, nors ir supranta, kad pinigai jiems negrįš.

Pokeris, loto ir kiti socialiniai kazino žaidimai

Žaidėjų kiekis

Įsivaizduokite – socialinius žaidimus žaidžia milijonai žmonių. Ne taip jau mažai iš jų išleidžia tiek pat, kiek internetinių kazino lankytojai. Tarptautiniame Lošimų įstatymo meistrų susirinkime Osle internetinių žaidimų ekspertė Melissa Blau pažymėjo, kad socialinių žaidimų „banginiai“ per mėnesį išleidžia apie 550 JAV dolerių (apie 490 eurų). Žinia, kad žmonės išleidžia 6500 eurų per metus, nesitikėdami jokios finansinės grąžos, negali nestebinti. Pasirodo, pinigų praradimas gali atnešti tokį pat malonumą kaip laimėjimas.

Kitas socialinių kazino žaidimų pelno generatorius – tai ta dalis klientų, kuri vėliau pasirenka atpažįstamo prekinio ženklo mokamas paslaugas. Kompanijos Caesars Interactive atstovė Seth Palansky atskleidė: 96 proc. žaidžiančiųjų bendrovės siūlomus socialinius žaidimus juose nemoka nė cento. Tačiau likę keturi procentai apsilanko bendrovės internetiniuose kazino pažaisti klasikinių lošimų. Turint minty, kad Caesers Interactive dominuoja rinkoje ir turi milijonus klientų, tie keturi procentai piniginiu požiūriu nebeatrodo tokie apgailėtini. O pinigai, kaip ir energija, neatsiranda iš niekur, bet niekur ir nedingsta.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: